Creatieve marketeer

(Online) Marketing

Branding

Creatie

Purpose & fundraising

Transitie

‘Geef mij de vrijheid om waarde toe te voegen.’

Waar kom ik ‘vandaan’?

Ik ben gestart vanuit brand-design. Na mijn creatieve opleiding NIMETO, heb ik gewerkt bij designbureau Claessens Product Consultants aan het ontwerp en uitwerking van verpakkingen voor Heineken, Histor, Riedel en La Paz. Voor de kenners: op de eerste design-computer ooit: Aestedes.

Bij Centurion Press leidde ik tussen 1991 en 1994 de creatieve afdeling. Hier begon mijn carrière als art-director naar het bedenken en verbeteren van merken.

Op 14 december 1994 opende marketing & communicatie-bureau uit Amsterdam Impresa z’n deuren. Ik startte samen met Roy Schuuring als ondernemer. In 10 jaar hebben we bijdragen geleverd aan merken als Accor hotels (Mercure-Novotel-Sofitel), Bols International (Pisang Ambom, Bols Blue), Arcelor Mittal, ministerie van VROM, Natuurmonumenten en PearlPaintGroup (TraeLyx en Avis).

Naast commerciële marketing- branding en communicatietrajecten, ben ik sinds 2005 ook actief binnen de muren van organisaties zelf. Als interim brand-, communicatiemanager en fondsenwerver heb ik mogen bouwen aan charitatieve/ non-profit instellingen, zoals KWF Kankerbestrijding, Aids Fonds, Prins Claus Fonds, Greenpeace en BNNVARA. In 2010 was ik interim-manager van het jongerenlabel Fight Cancer (KWF Kankerbestrijding).

In 2012 richtte Ronald Molendijk en ik het creatieve bureau Unlock the Zoo op. Naast het ontwikkelen van branding en branded content voor WerkTalent Uitzendbureau, Gemeente Amsterdam, Louwman Exclusive, Idols (RTL Nederland), Just2BFit en Tele2, werken we ook aan TV-formats en online platforms. Programma’s en producties voor televisie en online. Voor opdrachtgevers, maar ook voor eigen producties, zoals Analog Masters.

Start up platform Gezondheid.nl – ‘Gezond blijven, beter worden.’ – valt onder onze hoede. Ik ben betrokken als marketing manager. Voor gezondheid.nl ben ik de wereld van innovatie & e-Health in gedoken. Daardoor ben ik o.a. als mentor betrokken geweest bij start-up accellerator Rockstart.

 

Graag contact

Ik mix methodes die bij jou passen

De methodes op een rij.

Vaak gebruik ik methodes die zijn ontwikkeld, combineer ze waar dat nodig is
en vul ze aan zodat het bij jou past. Ik zit niet vast, want elke dag is anders.
Een greep uit de werkbare methodes die ik hanteer:

  • Why How What (Golden circle)
  • Brand house, brand key of brand diamond
  • See-think-do
  • Design Thinking
  • Living the brand
  • Growthhacking

Heb je een vraag? Laat het weten!

 

Ik heb een vraag

Verder praten?

Verder praten? Laat maar weten!

mt|phonelink_ring|

Telefoon

06 54 757 905

mt|email|

Robbertmeulenveld.nl is een website van Groener Gras Beheer BV. Kvk 34159234