Creative marketeer

(Online) Marketing

Vermarkt je merk aan je fans. De juiste mix. Ik verbind emotie en data.
Offline ben ik sterk. Online nog beter.

Branding

Merken bouw je niet in een dag. Wacht er ook niet mee. Voeg elke dag iets toe. Ik bouw zorgvuldig en doordacht.

Creatie

Niet nieuws ontstaat zonder creativiteit. Creatie is de basis voor vooruitgang. Ik bedenk, schets en geef concepten vorm.

Purpose & fundraising

Mensen verbinden en raken geeft vleugels. Evenals organisaties.
De juiste doelen stellen in – en voor het leven is hard nodig. Ik lever resultaat.

Transitie

De overgang van ’traditioneel’ naar cross-mediaal. Gun je organisatie nieuwe kansen. Ik open nieuwe wegen.

‘Geef mij de vrijheid om waarde toe te voegen. Vertrouw op creativiteit.’

Waarde toevoegen en creëren

Ik zie mijzelf als creatieve marketeer. Bedenker. Bouwer. Verbinder.
Waarde toevoegen. Getting thinks done.

Naast de ondersteuning die ik klanten bied, heb ik ook de nodige meters afgelegd als ondernemer. Poten in de klei. Dat geeft een extra dementie aan de ervaring dat ik meebreng. Voor mijzelf en voor anderen. Voor merken, bedrijven, fondsenwervende organisaties, mensen.

Niet zomaar helpen, maar inzichten creëren. Proposities bouwen.
Adviezen geven, en daarbij ook creatief uitwerken: bedenken, ontwerpen, maken. Creëren.

Niet lullen maar poetsen. Voor commerciële instellingen en goede doelen.
Opstarten, focus aanbrengen, creativiteit toevoegen, doorpakken, leveren en groeien. Duurzaam, zonder een ego die in de weg staat.
Waarde toevoegen.

Groeien in continuïteit, vertrouwen, begrip, zekerheid, waarde.
Maar ook kracht, minder voetafdruk, samenwerking, noem maar op.
Waarde toevoegen.

Verschil, anders kijken, omdenken.
Want dan kan groei waarde betekenen.

Graag contact

Ik mix methodes die bij jou passen

De methodes op een rij.

Mijn aanpak? Veelal vanuit huiswerk over jou bedrijf, kennis en intuïtie.
Vaak gebruik ik methodes die zijn ontwikkeld, combineer ze waar dat nodig is
en vul ze aan zodat het bij jou past. Ik zit niet vast, want elke dag is anders.
Een greep uit de werkbare methodes die ik hanteer:

  • Why How What (Golden circle)
  • Brand house, brand key of brand diamond
  • See-think-do
  • Design Thinking
  • Living the brand
  • Growthhacking

Heb je een vraag? Laat het weten!

Ik heb een vraag

Online marketing kan je inkopen.
De vraag is: wat kan je beter in huis halen?

Beweging naar digitaler. In huis: transitie in marketing.

Koop je veel online-activiteiten in en wil je meer zelf gaan doen?
Dichter op je eigen doelgroep zitten? De overgang van digitale ‘inkoop’ naar ‘in-housing’. Van traditioneel naar cross-mediaal. Van poster naar post.

Hoe zorg je ervoor, dat het bedrijf digitaler wordt in de marketing-activiteiten.
Slimmer naar doelgroepen. Beter in sales en hogere conversie. Gemakkelijke overzichten en handige planning. Allemaal in huis. Wat is daarvoor nodig? Welke stappen, welke mensen, welke specialisten en welke interne samenwerkingen.

Hoe dan?

We stellen eerst vragen. Kijken wat er al is. We stellen daarna samen een plan op. Om teams de juiste tools in handen te geven of een nieuw team samen te stellen.
We zetten de juiste tools neer, zorgen dat er kennis in huis komt en bouwen samen aan het digitale huis. En gaan vervolgens letterlijk van start. Met branded content, social media, ads, acties en campagnes. We kijken even mee en sturen bij. Daarna kan je het zelf.

Lees verder

“We hebben toch al een social media bureau?”

De meeste marketing- en communicatie specialisten vormen het middenkader van een bedrijf. De directie en leidinggevenden die sturing en leidinggeven, komen uit een generatie van ‘de 4 P’s’. Traditioneel; folders, posters, DM, call-center, kijkcijfers, etc.

Deze generatie wil graag meer ‘digitaal’ doorvoeren binnen het bedrijf, maar weet niet precies weet hoe. Vooral het middenkader die voor de omslag moet zorgen, is een ‘eiland’ in het bedrijf en niet voorzien van een ‘innovatie-knop’. Waar ‘marketing automation’ een brug te ver is, waar ‘cross-mediaal’ nog gelijk staat aan ‘een vernieuwde website’ en waar ‘conversie’ nog altijd beoordeeld wordt in het aantal ‘views’. Daarbij worden de meeste ‘skills’ ingekocht en door externe bureaus geleverd: social media, online marketing, e-commerce, online media, analytics, dashboarding, noem maar op.

Kortom, de belangrijkste deuren tot de doelgroep wordt buiten je eigen kantoor geopend. Dat is best vreemd. Haal ‘digital marketing’ in huis!

Drie dagdelen helpen je echt vooruit!

Workshop / Training

Als er een heldere (of vage) vraag ligt, maar nog geen concreet antwoord werk ik graag met trainingen & workshops. Dagdelen waarbij ik onderwerp voor onderwerp met het team pak, concreet maak en met oplossingen kom. Vaak zijn 3 dagdelen genoeg om verder te kunnen.

Pakketten

Om het makkelijker te maken, heb ik 3 pakketten samengesteld. Overzichtelijker en net even anders. Tuurlijk, een gewone offerte naar je sturen, kan ook nog steeds.

Naar paketten

Verder praten?

Wil je meer weten? Wil je verder praten over je plannen?
Of wil je concreet een offerte? Laat het mij dan weten!

mt|phonelink_ring|

Telefoon

06 54 757 905

mt|email|

Robbertmeulenveld.nl is een website van Groener Gras Beheer BV. Kvk 34159234